středa 29. července 2009

Boss nebo kamarád?

Nazdárek :),

tak i já se přidávám. Nejdřív chci poděkovat, že jste mě přidali ;) Je dobré vědět co děláte :)

Když už o tom mluvím - doufám Peti že noha je v pohodě a Maruš - co si to jedla na tom videu na facebooku? ;)

Jak víte, já jsem se nějak zasekla v Dubaji. Užívám si moji první velkou zkušenost s leadershipem. A docela mi to dává zabrat. Můj společenský a osobní život je velmi fádní. Preferuji profesionální :) Zrovna teď se zaobírám myšlenkou Boss nebo kamarád?

Na celkový výkon týmu má dobrý vliv pokuď lidi v týmu jsou rozdílné povahy, ale něco je spojuje a vzájemně se doplňují. Když jsem vybírala lidi do MCčka tak jsem se na to hodně zaměřila. Věděla jsem, že to nebude sranda - ale když už něco dělám tak pořádně ne? :)

Je to záhul, ale dá se to :) Když jsem se připravovala na svůj term, tak jsem hodně přemýšlela o svojí roli. MCP a leader týmu je potřeba, ovšem nemůžu být přece MCP i v mém osobním životě, který sdílím s MC členy. Kdo by chtěl být boss 24/7? Nebo spíš, kdo by chtěl mít bose 24/7 za zády? Myslela jsem, že řešení je jednoduché - v kanclu boss, doma kámoš. Úspěšně praktikuju toto schyzofrení postavení už víc jak 4 týdny. MC členi si toho všimli a v prvních týdnech to bylo hodnoceno velmi kladně. Ale znáte mě - jako boss dávám hodně volnosti, ale když se někdo k něčemu zaváže a jsou dána pravidla - vyžaduji 100% plnění, jinak je zle.
Z toho důvodu, jsem si zavolala MCčko na kobereček a dostala jsem zajímavou otázku: Jsi náš šéf nebo kamarád?

Zajímavě česká část MCčka odpěvěděla: both :D Jenže ouha, toto platí nejspíš jen pro občany České Republiky ;) Upřímně plně si toho považuji - je neuvěřitelné jak taková maličkost usnadňuje život a práci. Pořád ale ve mě hlodá otázka - proč lidé odmítají striknost když je aplikována, ale vyžadují ji když není aplikována nebo vychvalují v období klidu?

Takže teď stojím před otázkou jsem šéf nebo kámoš? Pokud si vyberu kámoš - MC výsledky budou opravdu mizivé, ale atmosféra na MCčku bude perfektní 24/7. Pokud si vyberu šéf - výsledky budou ucházející, ale doma to budu nesnášet.

Budu se snažit praktikovat obé, ikdyž MC členi nejspíš budou vyžadovat jen jedno. LCčka si na to zvykli a neměnili by - tak se pokusím rozšířit naši českou kulturu i do dalších zemích ;)

Klaním se všem International MCPs, kteří pochází z České Republiky a dokázali najít balance, který vyhovuje všem a zároveň posunuli zemi někam dál ;)

Co na závěr: International Experience vyvolává v člověku silný patriotismus. Miluju naši zemi a s 90% i český mindset.

Ale co, to beztak už většina z Vás ví, takže sorry za pronesení něčeho co je samozřejmé...

Hodně štěstí a pište, pište ať mám co číst ;)
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat