pátek 30. října 2009

Update z praxe

Caute baby,


tez jsem si rikala, ze o sobe dam konecne opet vedet pres blog. S nekteryma z vas jsem lehce pokecala pres gtalk, ale s nekteryma vubec, tak to napravuju:-)


Je to uz 2 mesice, co jsem na praxi, ale je tezke se v tom casove zorientovat. Pripadam si, jak kdybych tu byla na jednu stranu uz mnohem dyl (tak jak se porad neco deje a clovek ma spoustu zazitku...), na druhou stranu to strasne uteklo. Kazdopadne uz jsem se tu rozkoukala a aklimatizovala, ani mi neprijde, ze jsem nekde jinde- az na tu Madarstinu...


Ma praxe je docela vtipna...Rekla bych, ze to je takove- nikdy nerikej nikdy:-) Uz vim, proc se me na pohovoru ptaly, jak jsem na tom s pocitacema a IT obecne...pracuju na zakaznicke podpore v tymu Fujitsu a radim ostatnim (volani, maily klientu), co delat, pokud maji problem se svym notebookem a spoustou dalsich produktu, ktere Fujitsu vyrabi. Podtrhuji- ano, ja opravdu poskytuju technickou pomoc v oblasti IT! Je fakt, ze jsem dostala zaskolovaci trenink, kde mi byly vysvetleny nejcastejsi potize a jejich reseni, nicmene je to never ending process hledani informaci- aspon pro me. Sem tam mi to pripadne fakt vtipne, sem tam huste, sem tam nudne, sem tam zajimave- nevim, co prevazi, verim, ze na tech 10 mesicu to bude spis to pozitivnejsi z toho:-) Kazdopadne lidi v praci jsou fajn, a ostatni veci spojene s praxi tez. Snazim se involvovat i do AIESEC akci. Tedkom nedavno jsem byla jako faci na OPSku a bylo to fajn- sice jsem v pondeli v praci kolabovala nedostatkem spanku, ale jsem rada, ze jsem tam byla. AIESEC veci mi trochu chybi- ten multitasking a obecne druh cinnosti- v praci je to trochu neco jineho...





Par postrehu z Budapeste:


- to mesto fakt stoji za visit,

- tak jako kdekoliv jinde mam problem s pecivem- v Madarsku proste nemaji chleba, ktery by mi chutnal, takze jsem presla na obyc toustak, ktery si davam do tousteru,

- krom perfektniho vina tu maji i vybornou palenku- je silna tak jako nase slivovice, ale je do ni pridany med a je sladsi, takze se da vypit:-)

- Madari asi moc nepouzivaji maslo, bo klasicke maslo je tu dost drahe a navic z meho pruzkumu trhu ho ani moc lidi vubec nekupuje...takze jsem presla na Floru, kterou ale jen tezko rozdychavam...

- neco mene pozitivniho- prijde mi, ze je tu spousta bezdomovcu- jejich nejoblibenejsi utociste jsou podchody metra, kde proste bydli- doslova, nebo pak vchody do obchodu (po skonceni oteviraci doby), zrovna vcera me opet jeden zastavil a chtel penize- po tom, co jsem na nej spoustila anglicky- plynule presel do anglictiny- tak jsem si rikala, chlape, kdyz umis anglicky, tak si sezen praci...

- normalne tu funguje prohibice:-) Buda[est je rozdelena do lokalnich distriktu a kazdy distrikt ma svou lokalni vladu, ktera muze schvalovat obecne zavazne vyhlasky apod- ve vetsine distriktu je schvaleny zakaz prodeje alkoholu po urc. vecerni hodine- jako v hospode vam naleji, ale kdybyste si chteli koupit trebas lahev vina v obchode, tak mate smulu...


Tak tot prozatim vse, jdu pracovat:-)

Ale nebojte, pokusim se zas neco pripsat

Zdravi

Maruska

Žádné komentáře:

Okomentovat